Sider

torsdag den 14. april 2011

cookiiieees


Ingen småkager uden et kagemonster :p

Jeg er blevet inspireret og jeg vil lave småkager ud fra denne opskrift:

Vanille småkager
omkring 25-40 stks
  • 200g sukker eller 100g sukker og 100g flormelis
  • 150g ussaltet smør - flydende smør er nemmere og man undgår klumper
  • 2 store æg
  • 1 tsk vanilie
  • 400g mel
  • og mere mel til udrulning.
sukker og smør røres sammen, æg tilsættes, melet tilsættes lidt efter lidt. Når dejen er lind / blød  og ikke klister så er dejen klar :)
og efter en kedelig time i køleren, starter  alt det sjove wuhuu :p

 Jeg har brugt lidt af ventetiden på at lave Royal Icing i to varianter - en tyk som skal bruges til kanterne :) og to meget flydende i hh. gul og grøn :) - det er vel påske :p



Jeg fik ikke lige et billede af selve dekarationen :( men her er alt fra høns til hjerter :p

Krukke med cookies skal min veninde have i morgen :) det bliver hendes indflytnings gave - selvgjort er velgjort. :p


Og den blev tage godt i mod :p


Ingen kommentarer:

Send en kommentar