Sider

torsdag den 26. maj 2011

Detox day nine


Jeg har bestemt mig for IKKE at følge Lene Hanssons bog længere - men blot bruge den som inspiration. Dette sker fordi jeg simpelthen ikke har råd, da det for det første kræver EKSTREMT mange nye items i køkkenet - bla. palmeolie og orange palmeolie. og derudover en masse grøn og frugt - som jeg elsker, men desværre er overdrevet dyrt. :( på 2 uger har jeg brugt 1000 kr blot på grønt og tilbehør det krævede at følge bogen. Mit budget er desværre kun til 1500 på en hel måned - og det plejer at gå fint.
Så jeg holder fast i lækre smoothies, og en god mængde grønt, men dertil kylling og fisk - som der står i hendes bog er tilladt under en Detox. - det giver også lidt mere udfordring :)

Morgen   Appelsin og mango smoothie

2 store appelsiner 1 mango
 Den tager vi en gang til, da jeg stadig havde en mango og appelsiner:) 
 mellem mad: ovenstående smoothie

Frokost:  en rugbrødsmad med tun i mangel  på tid.
Da frokosten på ingen måde var interessant har jeg tænkt mig at gøre noget ud af aftensmaden, og jeg glæder mig allerede :D

Aftensmad: Møre kyllinge underlår, med nye kartofler og Broccolisalat med ristede mandler
Broccolisalat:
  1, broccoli, 1 håndfuld mandler, 2 rødeæbler, 1 rødløg.
dressing: 
2 spsk hvidvins eddike, 4 spsk oliven olie, salt og peber

How to:
 Broccolien deles i bukketer og blancheres ganske kort i kogende vand og dryppes af. Mandlerne hakkes groft og ristes på en TØR pande i et par minutter. Æblerne skæres i tynde både, og rødlæget skæres i fine tynde ringe. Eddike, olie, salt og peber blandes og vendes med broccoli, rødløg og æble. de restede mandler drysses over salaten inden servering. 
Kyllinge underlår:
Tag den ønskede mængde kyllingeunderlår - jeg har 800g. læg dem i et ovn fast fad og fyld 2 cm vand i og en bouillionterning - gerne grønsag eller kylling, sæt dem i ovnen ved 200 grader i 20 min, tag fadet ud. hæld madlavningsfløde i sammen med en dåse tomat puré og tilsæt dine ønskede ingredienser - jeg bruger papirka og stryger let med salt og peber. sæt dem i ovnen i endnu 20 min og tjek et lår om kødet er så mørt at det slipper benet - hvis ikke, vend alle underlårene og giv dem 10 -15 min.
Nye kartofler:
tag den ønskede mængde kartofler, kog dem som du plejer, med lidt salt, når de er kogt, hæld vandet fra. læg kartoflerne i en skål, hak frisk persille  og drys over og giv det evt. et drys salt - ikke meget. 
server det hele samlet - det er bare lækkert :D
og hvis du tror du mangler sovsen - så er det væsken fra kyllingelårene ;)  hæld det evt. i en lille gryde  med en smørbolle og kog det op og smag til :) velbekommen
ja beklager dette er et billede af de få rester fra i går, da mit kamera på mystisk hvis ikke havde gemt det først taget billede

Energi:  
Sult: 

Jeg har valgt at dele min blog op i to, så alle kreative indslag -der ikke berører mad, kan finde Her så kig ind :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar