Sider

mandag den 9. maj 2011

Madplan uge 19

Okay, har i hørt om syre/ base mad? Jeg vil de næste to måneder KUN spise inden for hvad syre/ base reglerne diktere.


Maden vil være balancedannede, hvis den vægtmæssigt består af 65-70% basedannende og 30-35% syredannende produkter.
Kosten har en stor indvirkning på kroppens syre-base­balance. Det er vigtigt, at det rette forhold er til stede mellem de syredannende fødevarer (kød, fisk, æg, ost, bælg­planter, korn, fedtstoffer m.v.) og de basedannende (grønsager, kartofler, frugt, mælk m.v.



Dette skal være mit eksperiment. Vil det kunne mærkes at man spiser efter de kemiske processor i kroppen? Vil man få mere energi? Hvilke andre virkninger vil det have... Det skal nok blive en spændende rejse ind i et mad univers hvor kartofoler, ris, pasta og anden stivelse IKKE må indtages sammen med protein- kød, bønner og andet.
Dette er MEGET forenklet og forklaring følger :)


Jeg vil derfor væbne mig med bogen - TITeL FØLGER, og suge inspiration og nye måder at spise på til mig. DERUDOVER vil jeg lige toppe mit helse togt med at træne op til at kunne løbe 17 km. - puha. Manden mener det kan nås på 1.5 måned, jeg tvivler men følger trop - man kunne blive positivt overrasket.

Derfor INTET stivelse indtages SAMMEN med protein.


Mandag: Frikadeller med stuvet hvidkål
Tirsdag: Musaka a la mig - opskrift følger 
Onsdag: krebinetter/ karbonader, med grønt
Torsdag: Kartoffel-sommer salat og massere af den :D
Fredag: Rester fra resten af ugen
Lørdag: Græsksalat med fyldte krebinetter - græsk inspireret- opskrift følge
Søndag: Hjemmelavet vegetar pizza.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar