Sider

onsdag den 25. maj 2011

nårh igang igen! Detox day eight

Jeg starter hvor jeg slap ;) og det fortsætter med en blanding af mine egne indput til Lene Hanssons detox program.
Det har været ekstremt  inspirerende at, leve af salat - og til tider er det  MEGET  MEGET svært ikke at tage de gode bøffer op af fryseren, eller LIIIIGEE benytte sig af det gode tilbud fra slagteren.
Men nu starter vi igen - forkølelse eller ej. Salat og smoothie skal der til. :p



I dag følger jeg overhovedet ikke Lene Hanssons bog,da jeg ikke har de ingredienser jeg skal bruge, så har ladet mig inspirere.


Morgen   Appelsin og mango smoothie

2 store appelsiner 1 mango
 Det er ikke super nemt at, få skåret en mango til, og husk at skralden altså IKKE skal med - en lille, dog VIGTIG detalje min søde veninde har misforstået :p
 mellem mad: ovenstående smoothie

Frokost:  salat med vilde ris - det smagte super godt sidst, så det gentager jeg :p

200 g vilde ris, koges, 50 g grøn courgette i tern, 4 sherry tomater, 1/4 fennikel i tern, 30 g porrer - kun det hvide, skæres i tynde skiver, 1/2 rød chili - i mangel på en grøn,  30g semisoltørrede tranebær - dem jeg har smager let af jordbær, saft fra 1 lime, 1 spsk oliven olie,  salt og peber, og evt. kørvel til pynt - jeg bruger brøndkarse ;) - nu jeg har så meget :)




Energi:  
Sult:  


Aftensmad:  Broccolisalat med ristede mandler
du skal bruge:
  1, broccoli, 1 håndfuld mandler, 2 rødeæbler, 1 rødløg.
dressing: 
2 spsk hvidvins eddike, 4 spsk oliven olie, salt og peber

How to:
 Broccolien deles i bukketer og blancheres ganske kort i kogende vand og dryppes af. Mandlerne hakkes groft og ristes på en TØR pande i et par minutter. Æblerne skæres i tynde både, og rødlæget skæres i fine tynde ringe. Eddike, olie, salt og peber blandes og vendes med broccoli, rødløg og æble. de restede mandler drysses over salaten inden servering. 
Energi:  
Sult: 

Jeg har valgt at dele min blog op i to, så alle kreative indslag -der ikke berører mad, kan finde Her så kig ind :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar